Ångerrätt 

Du har alltid ångerrätt i 14 dagar enligt konsumentskyddslagstiftningen. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela support@recclothing.se detta inom 14 dagar från det att du tagit emot den beställda varan (ångerfristen). I mailet ska framgå ordernummer samt vilka produkter du vill utnyttja ångerrätten på. Varan ska därefter skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelat support@recclothing.se om att du utnyttjat din ångerrätt, samt vilket ordernummer och de produkter det gäller.
Produkterna ska skickas tillbaka i originalskick och i sin originalförpackning med eventuella etiketter/taggar kvar.

 

Återbetalning & Retur

Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 14 dagar från det att du mottagit din order. Om du inte meddelat oss på support@recclothing.se om vilka produkter du vill returnera när 14 arbetsdagar passerat erbjuder vi inte full återbetalning eller byte. Det är alltid du som kund som står för returfrakt. 

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd, i originalförpackning och i samma skick som när du fick den. Om vi ska kunna godkänna din retur krävs ett kvitto.

 

Ej återbetalningsbara produkter:

    •    Presentkort
    •    Digitala Produkter

 

Reaprodukter

Endast produkter med ordinarie priser är återbetalningsbara. 

Vid köp av reaprodukter gäller bytesrätt/tillgodokvitto. 

 

Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas:

    •    Alla produkter som inte är i original förpackningen, skadad eller saknade delar av någon anledning av skäl som inte beror på vårt fel.

 

När din produkt har gått igenom och inspekterats, kommer vi skicka mejl ang din retur. Vi kommer också godkänna eller neka din återbetalning. Om produkterna är godkända i inspektionen återbetalas du genom samma betalsätt som du valde vid köp, detta sker inom de närmsta bankdagarna.

 

Försenad eller saknad återbetalning

Om du inte har fått din betalning inom 3 bankdagar från dess att din retur anlänt till vårt lager, rekommenderar vi att kolla med din bank först.

Kontakta ditt kreditkortsföretag, ibland kand det dröja innan processen är helt godkänd.

 

Om du har gjort allt ovan och fortfarande inte fått en återbetalning, vänligen kontakta oss på {support@recclothing.se}.

 

Skador

Vi ersätter er produkt kostnadsfritt om den skulle ha skador vid leverans. Om du skulle få en skadad produkt, kontakta oss på {support@recclothing.se} och meddela detta omgående, dock senast 14 arbetsdagar. Vid skador gäller fri returfrakt för dig som kund. 

 

Hur gör jag en retur? 

Är du inte nöjd med din vara? Inga problem. Vänligen kontakta oss på support@recclothing.se (inom 14 dagar från att du mottagit din order) med ditt ordernummer, vilka varor som ska returneras samt orsak till retur (ångerrätt, byte, skada etc).  Efter du har meddelat oss om returen skickas en fraktsedel från PostNord till din mejladress du angav vid beställningen. Fraktsedeln skriver du ut och klistrar på paketet. 

Efter att du meddelat oss om returen skickar du dina varor till följande adress:

 

REC Clothing

Multrå Kyrkobord 218

881 92

Sollefteå

+46702760188

{support@recclothing.se}.

 

Vid byte

Vid byte returnerar du din vara på samma sätt som ovan, med lika villkor. Därefter lägger du sedan in en ny beställning på vår hemsida precis som vanligt, du återbetalas enligt ovan.

 

Returfrakt

Du som kund står för kostnaden av returen. Fraktkostnader är inte återbetalningsbara vilket betyder att fraktsumman dras bort från din återbetalning. 

 

Vi rekommenderar att du väljer en fraktsedel som går att spåra och är försäkrad. Vi garanterar inte att produkten kommer fram till vårt lager. 

 

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på {support@recclothing.se} för fler frågor.

sv Swedish
X